9. joulukuuta 2012

後1ヶ月。。。

mun toisen luokanvalvojan synttärit ! pidettiin sille yllätys synttärit :))

En voi oikeesti uskoa että mulla on enään vähän päälle kuukausi jäljellä täällä... valehtelematta musta tuntuu siltä että mä vasta tulin tänne. Muistan niin selvästi sen tunteen kun vihdoin ja viimein kone laskeutu Naritan lentokentälle, sen tunteen kun menin ensimmäistä kertaa kouluun, tapasin ekaa kertaa mun luokan, menin ekaa kertaan klubiin. Siitäkin on 9 kuukautta ... oikeesti, tää ei vaan ole totta.
Mä olen oppinut tosi paljon tänä aikana itsestäni ja elämästä.
Mä en todellakaan ole enään se sama roosa joka lähti 19.3.2012 suomesta kohti japania. Mä olen muuttunut niin paljon ihmisenä, niin luonteeltani että henkisesti, toivottavasti parempaan suuntaan.
En kiellä ettenkö olisi soittanut iskälle räkä poskella suomeen, valittaen kuin vaikeeta täällä on ja kuin huono maa japani on. Olen sanonut että vihaan japania, mutta se ei ole koskaan ollut totta.  Koska sisimmässäni mä olen luonut niin vahvat tunteet tähän maahan ja sen ihmisiin etten koskaan pystyisi vihaan tätä maata.  Mulla oli vaikeeta kun jouduin vaihtaan hostperhettä kaksi kertaa, mutta mulla ei ole ollut koko tänä aika koti-ikävä. Rakastan japania niin paljon ja sillä on nyt niin paljon suurempi merkitys kuin ennen, tää ei ole enään se maa jonka mä tiesin ennen kuin tulin tänne; tää on oikeesti se toinen koti.  Japani ja suomi on niin erilaisia kaikin puolin ruuasta lähtien aina kulttuuriin ettei niitä voi edes verrata, mutta molemmissa on ne samat asiat: mulla on molemmissa koti, perhe, koulu ja ystävät.
Mulla on äidin tekemää ruokaa,  mulla on koulu jossa opiskelen, mulla on iän ikuisesti kestäviä ystäviä,  mulla on koti missä mut otetaan aina avosylin vastaan.  Mun suomielämä ja japanielämä ovat täysin erilaisia, mutta molemmat ovat mulle yhtä tärkeitä.  Monet itkut on myös itketty koska en haluaisi palata täältä,  mä olen niin onnellinen täällä, rakastan mun elämääni täällä niin paljon että sydämeen oikeen sattuu ajatella, että mä joudun jättään tän taakseni... mutta sen mä olen huomannut että suomi ei ole se maa, jossa mä haluaisin asua ainiaan. Japaniin olen palaamassa varmasti, toivottavasti jo tulevana kesänä :)) yliopistostakin ollaan puhuttu ja jos kaikki menee niin kuin ollaan puhuttu, niin se olis sitten back to japan lukion jälkeen.

"Joka rakastaa meren kauneutta,

uskaltaa jättää turvallisen sataman."


Mulla on oikeesti ollut elämäni paras vuosi, niin huonoin ja hyvin puolinensa.
Äiti ja isi, kiitos kun sain tulla tänne.  Kiitos kun sain tehdä unelmastani totta.

yuka ja mayu, syötiin udoneita opettajan huoneen edessä :DD

mun elämäni rakkaus, yuuma.  en kestä kuin söpö se on <3
Tässä on sitten viime postauksen jälkeen tapahtunut vaikka ja mitä, mutta toivon että kuvat riittää teille suurimmaksi osaksi, koska en viitti nyt hirveetä romaania kirjoittaa :))
Lähdettiin tässä viimeviikon lauantaina kohti nagoyan aquariumia Mayun kaa  (japanin koe oli seuraavana päivänä!) koska oon halunnut käydä siellä niin kauan, niin päätettiin lähtee Mayun kaa sitten kaksin sinne :DD Koko päivä siellä vietettiin ja oli oikeesti niin hauskaa. Mayu on oikeesti yks mun parhaista kavereista täällä ! Tän jälkeen mentiin kanayamaan hengaan ja lagattiin mäkkärissä 2 tuntia jutellen, syöden ja nauraen. 

löydettiin nemo ja dori  !  mission completed
löydettiin meidän sukulaiset ! :oo 
Seuraavan päivänä oli sitten JLPT ... tein N3 ja kyl se mun mielestä meni ihan jees. Se paikka oli täynnä kiinalaisia ja aasialaisia. Länsimaalaisia ei nyt niinkään, vain vähän. 
Koitettiin tosi sniikisti mennä sinne koe paikkaan kahdestaan, koska ei haluttu mennä kahden muun vaihtarin kaa sinne (ollaan liian erilaisii niiden kaa..)   niin välteltiin niitä sitten Kanayama asemalla tosi hyvin ja ootettiin että ne lähti ja hypättiin sitten metroon...meillä oli sitten tunne että ne salee tulee samaan metroon kuin me... sitten kun metro pysähtyi tsurumaissa, niin ne sitten näki meidän ikkunasta ja tuli sitten meidän luo... voi jumalauta, niin meidän tuurii. Oli oikeesti tosi awkward meno...
Hävetti oikeesti niin paljon kun mua luultiin kai tyhmäksi kun sähläsin vähän siellä luokka huoneessa ja unohdin jopa mun ID kortin kotiin, niin jouduin hakeen uuden mutta onneksi Mira oli tukenani ja piti jopa mua kädestä kiinni :DD Kokeen jälkeen mentiin minä, Mira ja itävaltalainen Luisa syömään Dennysiin jälkiruokaa.  Pidettiin hienot keskustelut mun sukunimestä koska mun sukunimi on siis Kallio ja täällä japanissa sanon että カリオ aka Kario. Koitettiin sanoa mun sukunimeä kahdella R- kirjaimella mutta ei onnistuttu sanoon sitä ilman että tulisi suomalainen r ! 

Yksi viikonloppu käytiin myös Miran kanssa Nagoyassa, Mira etsi takkia ja minä etsin reppua. 
Juteltiin taas kaikkea, syötiin hyvää ruokaa ( mun ja miran yhteinen lempiharrastus: syöminen), vähän shoppailtiin ja itkettiin kuin kylmä japanissa on. Leikin miran poikakaveria kun japanin emot ahdisteli meitä ja naurettiin tosi paljon. Aika normi meininki ! Suunniteltiin myös meidän viimeistä yhteistä nagoyan kertaa ja en malta odottaa sitä. 
mira on niin suloinen tässä kuvassa...niin kiltin näköinen tyttö.
meidän couple takoyakit. oltiin niin romanttisii 
hyvää ruokaaaaaaa
Ja koeviikolla mentiin syömään sushia sushiroohon. Oli niin hyvää sushia että ihan itketti. Naurattaa kuin ennen japaniin tuloa en tykännyt sushista, mutta täällä se on yksi mun lempiruuasta. Miten mä oikeesti pärjään suomessa, kun ei ole lähimailla sushiroota tai kaiten sushia :(( täytyy opetella tekeen sushia... tosin mun lempisushi on tempurasushi, että ehkä osaan suomessa tehdä sitten tempuraa.
Täytyy muuten käydä ostaan ruokaa ja lähettää ne suomeen :OO 




Ensviikolla on sitten vain 2 päivää koulua, koska otan suunnaksi Okinawan muiden 2.luokkalaisten kanssa ja siellä sitten ollaan 5 päivää. Lennetään keskiviikko aamuna klo 10:30 sentorealta Okinawan pääkaupunkiin, Nahaan  ! Ensimmäisenä päivänä me sijoitutaan okinawalaiseen perheeseen jaetuissa ryhmissä, jossa vietetään yksi yö.  Mun ryhmään kuuluu Fujiyoshi, Marina, Torii-kun sekä Katsumi. Ollaan hienoin ryhmä koskaan oikeesti :DD Näissä ryhmissä me myös menemme ostamaan tuliaisia sekä menemme Okinawan AQUARIUMIIN joka on ehkä japanin kuuluisin.  Oon niin innoissani siitä, oikeesti mikä unelma ! ;__;  Menemme sitten luokkana Gamaan myös ja olen luvannut suojella mun kavereita haamuilta ja hirviöiltä.  ( jos ette tiedä mikä gama on niin googlettakaa :D ) Olen ainut joka haluaa mennä sinne, kaikki vaan sanoo että ne ei halua sinne, yhyy :((  Odotan tosi paljon tätä matkaa, kun tästä ollaan puhuttu koko tää vuosi ja oih, kohta.
Tiistaina onkin Alice Ninen keikka ja sunnuntaina viimeinen orientaatio nagoyassa, jonka jälkeen sit vielä Miyavin keikalle :DD  Otan kyl kaiken irti tästä viimeisestä kuukaudesta, 3 keikkaa tulossa ;))

2 kommenttia:

  1. Pystyitkö esittämään mitään toiveita kun hait vaihtariksi Japaniin? Esim. haluatko Osakaan vai Tokioon, koulu läheltä yms?

    VastaaPoista
  2. ai että japanissa kylmä? kuusamossahan ei ole kuin n. -30 astetta :DDD -I

    VastaaPoista