10. elokuuta 2012

vastauksia !


Anon 1:

1. Mun perhe on siis tosi suuri japanin mittakaavalla ! 
Mun perheeseen kuuluu Okaasan, Otoosan, Isoveli (opiskelee Osakassa), Isosisko ja 3 pikkuveljeä. Ja nyt kesän ajaksi meille tuli Amerikasta vaihtari, eli meitä on aika paljon !  Ihan tavallisesti muhun ollaan kai suhtauduttu.. pikkuveljet ovat kalsareillaan kotona (isoveli kanssa kun on käymässä täällä),  Ihan tavallista perhearkea ! 

2. JAPANILAINEN RAHA ON PAHA, PAHA !!! siis mä olen tuhlannut ihan hirveen paljon täällä ja kyllä musta joskus tuntuu että maksan ihan törkeen paljon jostakin vaatteesta/levystä/tavarasta, mutta yleensä se on aika samalla tasolla kuin suomessa. Ja varsinkin CD levyjen kohdalla tämä on paha, paha,paha virhe...

3. Mun luokka on kiinnostunut suomesta ja yksi mun kaveri rakastaa muumeja ! 
Seuraavanlaisia kysymyksiä olen saannut kuulla: 
"minkälaisia on suomen jätkät ?" 
" minkälainen on suomalainen koulu ?" 
" onko ruoka hyvää suomessa ?"
" syökö ihmiset paistettua juustoa kun ne juo kahvia ?" 
Olen antanut Fazerin suklaata ja muumikarkkeja kaikille ja yhdessä ollaan syöty karjalanpaistia ja makaroonilaatikkoa. Nams, kyllä tykkäsivät. 

4. Villasukat on IN ja niitä tarvitsee. Ota mukaan, whereever you go. Tälläkin hetkellä mä nukun villasukat jalassa ! 

5. Viimeksi ostin Nagoyasta  2x KERA lehteä, Big Bangin ALIVE CD  ja f(x) Eletric shock levyn, coolin t-paidan ja sitä tärkeintä: RUOKAA. 

6. Mun japaninkielen ymmärtämisessä ei ole mitään "epäymmärtämistä", eli kaiken ovat ymmärtäneet kun olen selittänyt ja nykyään kaikki on vaan tullut juttelemaan mulle kaikkea, koska mun japani on parantunut huimasti näiden kuukausien aikana ! 

Anon2:

1. Hain vuotta aiemmin vaihtoon, eli 2011 vuonna hain tammikuussa heti kun se oli mahdollista ja haastattelu olikin hyvin nopeasti ja sitten mut hyväksyttiinkin. 

2. Tämä olla vaikea kysymys… mutta aloitin japanin opiselun about. 4-5 vuotta sitten, mutta kaiken olen oppinut itse koska ei ollut saatavilla japanin kielen kursseja… joten itseopiskelua enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Pidin japanin kielen yllä katsoen japanilaisia draamoja sekä musiikkia kuunnellen. 

3. Suurin kulttuurishokki oli varmaan 1 viikko, jolloin en halunnut opiskella/puhua japania ollenkaan kenellekkään ja kaikki pisti mut hyvin ärtyneeksi ja en oikeen ollut iloinen mistään. Mutta se oli vain toi viikko~

4. Mun koulu on hirveen kansainvälinen, niin siellä puhuu mun HR ope, 2 opettajaa (joista toinen on aussi)  täydellistä enkkua sekä vararehtori sekä rehtori auttavaa enkkua, eli aika moni, mutta yleensä mennään japani linjalla !
Koululaisista, mun 4 sempaita ymmärtää ja puhuu enkkua, koska olivat 2 kk Austraaliassa vaihdossa, mutta tässäkin mennään japani linjalla, jee  !

Anon3:  

1. Mulla ei ole ollut kertaakaan ikävä suomea, perhettä tai mitään oikeastaan. Olen aina ollut tälläinen "ei-ikävöivä"- ihminen, niin ei tässä mulla ole ollut mitään ongelmaa. Mä rakastan japania ja haluan olla täällä ! 

2. Mun perhe ei tule käymään täällä.

3.  …Jännä kysymys.  Nyt kun tarkemmin mietin, niin musta ei tunnu että jotakin puuttuisi koska mulla on kaikki mitä mä tarvin täällä. :DD 

Jemppa:

1. En vielä, odota ensvuoden tammikuuhun niin saatan tulla takaisin ! 

Sylvia:

1. Osaan japania sellain että saan itseni ymmärretyksi ja voin kommunikoida ihmisten kanssa ja selviytyä arkipäiväisistä asioista ! Vielä en puhu täydellistä japania, mutta vielä joku päivä…

2. Mun perhe on jännä, tykkään mun sisaruksista tosi paljon ! Mun isosisko on tosi tärkee koska hänelle mä olen eniten "uskoutunut" ja luotan. Olen mun 15 v pikkuveljen ykkösfani (siis tosi hyvännäköinen ja harrastaa baseballia) ja nää 2 nuorinta on mun pelikavereita, mm: pelattiin 3 tuntia Left 4 death ja ne nauro kympillä mulle kun kiljuin ja hakkasin peliohjainta…joo. Mutta uskokaa pois, mun alku tässä perheessä ei ollut helppoa yhtään.

Kiki:

1. Riippuu mitä kiusaamisella tarkoitetaan ! :DD 
Siis kaverillista kiusaamista on JOKAPÄIVÄ ja mä oon niin hyviä kavereita mun luokkalaisten kanssa että me poitkitaan ja lyödään koko ajan toisiaamme (ja nyt puhun siis pojista lol) mutta ei mua täällä niinkään sitä oikeeta kiusaamista tapahdu.

2. Lähtisin, vaikka tää on ihan hirveen vaikeeta välillä. Tää on mun elämäni paras ja vaikein vuosi. Tosin en olis nyt ihan varma että Japaniin, sillä mulla oli toi Koreakin vaihto-ehtona…

3. RUOKAA JA TÖYKEÄÄ/SELFISH/ KULTTUURIA.

4.Ei ole aikomustakaan lopettaa, so don't worry :DD

5. Mun entisessaä perheessä oli koira :DD 

6. Ei sukkia, koska kesä ! :D


Ja ottakaa huomioon tässä, että monia asia on muuttunut, mm: asun mun AR:n luona tän elokuun ja muutan sitten uuteen hostperheeseen ! :DD Mulle saa laittaa milloin tahansa kysymyksiä ja koitan vastata niihin as soon as possible ja parhaani mukaan ! :DD 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti