7. huhtikuuta 2012

TASUKETE...DORAEMO !

Ai ai ai, eilen oli tosiaan koulun aloitusseremonia... ja oli ehkä hämmentävin asia koskaan.
Yöllä nukuin tosi levottomasti, varmaan ehkä jännityksen takia mutta klo 5 jälkeen ei enään uni tullut, joten siinä sitten yritin levätä klo 7 saakka, jolloin oli herätys :---D Koulupukua laittaessa päälle en oikeen tiennyt mitä ajatella ja varsinkin silloin kun kävelin kohti juna-asemaa, en tiennyt itkeä vai nauraa ! Joten olin siinä välimaastossa ja mulla oli ihan hirveen jännittynyt olo ja perhoset täytti vatsan ja aaaaa !
Juna oli tietenkin täynnä mun koululaisia ja hävetti olla siinä, koska olen gaijin ja koulupuku...
Mulle oltiin selitetty että mun täytyy mennä esittäytymään koko koululle, mutta en joutunutkaan vaan vasta maanantaina (apua..). Nyt jouduin vaan esittäytymään opettajille ja mun omalle luokalle :---D joka on ihan hemmetin jännä ! Sain jo nyt mun parhaat kaverit koska... mun luokan pojjaat tuli mulle jutteleen ja kysyyn kaikkea. ne kysy kuinka pitkä oon ja mun lempi kouluaine ! sitten ne kysy että kuinka paljon osaan japania ja sanoin että vähän, niin ne alko pilkkaan mun japania, niin mä pilkkasin niitten englantia :---DD  ja ne oli ihania ja aaaa, haluan kouluuun takaisin. Siellä oli siis vaan aloitusseremonia, toivotettiin ykköset kouluun (btw, oon siis lukion kakkosella täällä :DD) ja sitten kakkosilla oli yllätys ykkösille ja opettajilla oli myös oma esitys. ne lauloi tän kappaleen ja arvatkaa vaan minkälainen mun ilme oli ;DD
Tään päivänotsikko tosiaan tulee kakkosten showsta, josta en nyt jaksa selittää ! se olis pitänyt nähdä ite, jotta ymmärtäisi :C



ja kyllä se koulupukukin täytyy näyttää täällä... eii ! Mullahan kävi sellain, että sain liian suuren koulupuvun, niin jouduin pitää sitä nyt ton päivä, mutta sain sen kuitenkin vaihdettua :--D jee. Seremonian jälkeen mentiin luokkaan ja siellä meidän homeroom opettaja kertoili asioista (jotakin koulukuvauksesta!) ja sitten yht'äkkiä, eteen tuodaan kaikkia japsiherkkuja esi. pockyja, koara no maachija, sipseja ja princleseja :--D kaikki kävi kiinni niihin ja mä vaan naureskelin siinä vieressä... sain vain pockyja, ikuisesti katkera... mutta niin koulussa meni ukavasti, kaikki vaan moikkaili ja joka suunnasta kuului vaan kawaii tai eeeeeh, gaijin ! joo, koulu loppu sitten klo 12:10 ja lähdin koulusta ehkä hieman hämmentyneenä. ja tein äkkiä paniikkipuhelun Kiialle ja mun prepaid liittymä ei tykännyt siitä :--D
Maanantaina siis takaisin kouluun ja odotan kauhulla ja innolla sitä.


tän jälkeen, lähdettiin käymään hostäidin kanssa mun uudella aluevalvojan luona ja pääsin vähän vuodattamaan asioita.. mun ar on aivan ihana ;__;  ja sain helpotusta tähän mun elämään ja nyt seurataan tätä tilannetta mihin tää menee, ja jos se jatkuu vielä tän kuun loppuun, niin mulle aletaan ettiä uutta perhettä. Olin(olen oikeesti niin helpottunut kun sain kuulla ton ! sitten me opiskeltiin japania ja hänen luonaan tuli sitten käymään yfu:n vanha vaihtari. Suomalainen Roosa, joka oli myös samassa koulussa kun mää oon nyt :---D oli ihan outoo puhuu suomee pitkästä aikaa ja sain kysyä Roosalta kaikkea koulusta ja sain neuvoja ja ;_; oli vaan jotenkin niin helpottavaa kuulla kaikkea.  Roosa joutu tosiaan lähteen pian pois ja saatoin hänet sitten takaisin kotikulmille. Lähdettiin sen jälkeen mun AR ja hänen miehensä kanssa syömään italialaista ruokaa ja sen jälkeen käytiin baskin robbinsissa hakeen jäätelöt ;__; olin niin liikuttunut, koska he kustansivat kaiken jaja mun ar sano vielä että voin soittaa milloin vain, koska vain jos siltä tuntuu !

tässä on roosa, kävelyllä ja mun hiukset on vaalentuneet ihan törkeesti.

itkeä vai nauraa, kun tää löytyy kodin vierestä...

sakuroita kuvaamassa osa. 203847
hetkittäin tulee täällä kyseenalaistaminen, että miksi mä lähdin tänne japaniin, kun en ymmärrä kaikkea mitä mulle sanotaan, oon aina se gaijin ja mun japani ei oo kovinkaan hyvää. mutta sitten mä aina muistan että hetkonen, tää on se maa josta mää oon haaveillut niin kauan ja tää kieli, jota mä haluan oppia ! kyllä elämä täällä alkaa pyörimään kunhan vaan koulu alkais ja japanin kieli alkaisi tarttua etc.

Mutta ensikertaan, joka tulee varmaan kertomaan ekasta kokonaisesta koulupäivästä
with love roosa 

5 kommenttia:

  1. Oi ihana toi koulupuku! :3 Tosi söötti!
    Mut hei mikä tää kumon juttu on? D:

    Juu ja tsemppiä, koita pärjäillä! Kyllä se sun japani siitä paranee kun oikeen alat höpöttämään koulukavereidesi kanssa ja silleen.. :)

    VastaaPoista
  2. Aaw, tosi ihana toi sun koulupuku! :D Passaa sulle tosi hyvin. :3 Ootahan vaan, kun se jaappanin kieli kuule tarttuu eikä sitä sitten meinaa enää pois saada. Kyllä se kommunikointi alkaa ajan myötä helpottumaan. Ja juu, tsemppiä! Muista hymmyillä, lapsi. :)

    VastaaPoista
  3. Hyvän näkönen sun päällä toi koulupuku tosiaa :DD Aiotko lyhentää hametta? C;
    Ja nautihan siitä Japanin ihmemaasta meidän kaikkien kateellisten Suomessa maleskelijoiden puolesta!! *Hwaiting!*

    VastaaPoista
  4. Sarisu:
    Oi kiitos, vaikka mua aina hävettää pukea se päällä koska en oo oikeen hame ihminen :DD
    Täällä japanissa me YFU:n vaihtarit ainakin joudutaan tekeen tälläisiä kumon läpysköjä, joissa on kaikkea lauseen muodostamista etc etc ne on tuskaa :)) http://en.wikipedia.org/wiki/Kumon

    Kiitos koitan ainakin ! :DD odotan mun tulevia japanin tunteja !

    Jayy: KULTA RAKKAANI ! <3 hyi, musta se ei sovi mulle kovinkaan hyvin :(( toivon todellakin että se japanin kieli alkaa tarttuun nopeeta, koska haluan jutella ihmisille ja stitchille !! minä hymyulen aina ! ^^

    Venla: kiitos, vaikka ei se mun mielstä kovinkaan sovi mulle ... :DD haluaisin lyhentää hametta, mutta sitten joutuisin ostaan sen ja hinta on tosiaan vään päälle 150 euroa, niin ei kiitos :(( käärin vaan se aina, että se ei olis niin pitkä ! :DD nautin kyllä, hei sä lähdet ensvuonna vaihtoon jolloin mä homehdun suomessa ! ;_; hyi kauheeta ajatella jo nyt ! usko pois, aika menee ihan hirveen nopeeta ! HWAITING !!

    VastaaPoista
  5. aah, helpotus että toi perheasia hoitui edes vähän! hyvää kouluvuotta ja näin pois päin ja susta tulee tuota menoa kohta blondi ja ääää haluan sanoa kaikkea, mutten osaa D: piäs hauskaa koulupoikien kanssa jne :D
    terkkuja, <3:llä Iida
    ps. terkkuja Anninlta xD (& miun äitiltä)

    VastaaPoista